ࡱ> ( b/ 0DArialSans MS0ll+-a0DComic Sans MS0ll+-a0B A . @n?" dd@  @@`` L D h   HG,,HGHH..>>  >I?BCGH& 0AA@8*ʚ;bx3ʚ;g4@d@dJ -a0:ppp@ <4dddd8))0ld+ <4!d!d8K*0lg4;d;d@L -a04p@ pp<4BdBd8))0ld+80___PPT10 pp?4*  Praktijk HouvastO  =  PeutergedragEen uitdaging?!Peuters van 1-2 jaar> nee Ontdekken Grenzen/regels,Peuters van 2  4 jaarBEigen wil Begrip wordt groter Vaak regels herhalen Regels beperken %Regels en grenzen nodig voor kinderen^Regels en grenzen geeft veiligheid en houvast Leren omgaan met teleurstellingen en tegenslagen #Regels en grenzen nodig voor ouders.Discussies voorkomen Zichzelf niet wegcijferen Regels& & gelden altijd & hebben te maken met wat hoort/niet hoort & zijn vooraf aangegeven & consequent toepassenkkGrenzen& & worden bepaald door moment, stemming & laten zien wat ouders vinden van gedrag & zijn niet altijd hetzelfdenn Positief gedrag stimulerenLaat merken dat je hem lief vindt Maak oogcontact Regels uitleggen Complimenteren/belonen Vermijd negatieve woorden/bied alternatief! Moeilijke situatiesuNeem op schoot/arm om heen / maak contact Wees begripvol Gevoelens van peuter verwoorden Oplossing zoeken/begrenzen"ToegiftWBedenk of het de strijd waard is Knuffel en stoei veel Geniet van je kind Wees creatief/ l 0` fp=` f3` 33f` 3f33` 3f3f` fff3` f3` 3|f>?" dd@,|?" dd@   " @ ` n?" dd@   @@``PV    @ ` `p>> ==FH@=(    BW CfDE,F6 W  Pn n /Hf  W W @`""  S x "`P  Y%Klik om het opmaakprofiel te bewerken& &U  C t{ " <$ 0  oKlik om de opmaakprofielen van de modeltekst te bewerken Tweede niveau Derde niveau Vierde niveau Vijfde niveau9  p  C  "G  J* 0  C  "   L*"0  C ԍ "A  L*"0  B_ CwDE,F6  12w  _  `@`"55^  B C DE F*    FRj @`"%wT  i   " iV   BCDE`Fj3R3[J3d =xjXy.|7 sb"3324@`" Y:   BCDEF"x@`" E   B2C5DE0F: 3~25Fy+**. @`",X  BCDE F*ENEE@`"V  BCDE F*$ @`" lE  BCDEF"H@`"C  BCDE F*PWPP@`"  BC\DEF&j\+@`"  B8CDEFN8 @`"[mb  i # " ib   # "   B9CDE(F2 kr $9[CJe kk@`"Z  BC DE$F. ( G((@`"|)  BWCDE$F. $],PWt.@`" _  BCDEF"d4dd@`"L  BC(DE@FJ"BDF2Pk(x"""$@`".  BCDE(F2 [PjGaX9@`"5`Nb  iH # " iH  BCDE F*n(BPgTnn@`"'`  "BCpDEhFr?4CfcCPp(Y**.:(sk6Pg_68@`"OH  BCODE$F. tj!:^OLtt@`"ja   BCDE8FB|Q&9+Cca=wJL2 @`"  ! BCDE,F6 Lq>thc;?@`"BB> " BC DE4F> )B@  tMY)) @`"H.  # BCDE4F> _N95_}H9 @`" i $ BCDE@FJ~Bt*n Lp_55 n~~~"$@`"lT \5O % "5\O &B ZBC DEF!!T | ? s OOCi3[~d|YAdzu H  T T DH@`"\< ) 'B ZBC DEF!!T | ? s OOCi3[~d|YAdzu H  T T DH@`"5O x T 9B ( "9B b 9B )# "9B * BC&DE F*{ V&Ox{ { @`"T\ 9B + "9B , B\C]DE$F. *]\g @`"t9F - B(CDEXFb`M;Bl (TDAkl`^tZ?v.0@`"d . BC DEF" =@`"6zsn / 0B CDElFv_  5  o } 6 +   N ? T iS/x9 h  r [  u _ _ 8<@`"B 0 BCVDE F*PjV!rPP@`"iC 1 BCDE F*NT~(rFNN@`"( 2 BCDE F*N<:W6NN@`"v 3 BCDE F*X425+XX@`"iy,hB 4 s *DԔ"T0 7 )B_ CwDE,F63f  12w  _  `@`#" `  8 M)B C DE F*    FRj @`"' B~ Z 9B 9# ^"  b 9B :# "9B ; BC&DE F*{ V&Ox{ { @`"T\ 9B < "9B = B\C]DE$F. *]\g @`"t9F > B(CDEXFb`M;Bl (TDAkl`^tZ?v.0@`"d ? BC DEF" =@`"6zsn @ 0B CDElFv_  5  o } 6 +   N ? T iS/x9 h  r [  u _ _ 8<@`"B A BCVDE F*PjV!rPP@`"iC B BCDE F*NT~(rFNN@`"( C BCDE F*N<:W6NN@`"v D BCDE F*X425+XX@`"iy,hB E s *DԔ"T0Z \5O F# J"y  GB fBC DEF3f!!T | ? s OOCi3[~d|YAdzu H  T T DH@`#" `\< ) HB fBC DEF3f!!T | ? s OOCi3[~d|YAdzu H  T T DH@`#" `5O B  s *޽h ? fp=;+3+___PPT10+.T 4+aD' = @B DP' = @BA?%,( < +O%,( < +D{' =%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*9%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*9D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*9D{' =%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*9G%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*9GD' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*9GD{' =%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*GT%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*GTD' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*GTD{' =%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*Tb%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*TbD' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*TbD{' =%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*bp%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*bpD' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*bp+R+J+0 + +D' =4@BBBB%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<* +D' =4@BBBB%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<* +D' =4@BBBB%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<* +D' =4@BBBB%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<* +D' =4@BBBB%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<* Kleurpotloden 0 =5(    BC#DEF" y#e  @`"   <3 Ԕ8c?"` P   Y%Klik om het opmaakprofiel te bewerken& &   C  " p <$ 0  p<Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken= =  C $ "``  F*0  C ) "`   H*0  C `- "`   H*0T {   "{    BCDE0F: >,GS:@`"{    B2C5DE0F: 3~25Fy+**. @`"j    BCDE F*ENEE@`"X\ {    "{    BCDE F*n(BPgTnn@`"|f  (BCpDEhFr?4CfcCPp(Y**.:(sk6Pg_68@`"{   BCDEF"d4dd@`"D  BCODE$F. tj!:^OLtt@`"|  BC(DE@FJ"BDF2Pk(x"""$@`"NT z N[   " zN[   zBCDE0F: >,GS:@`" E   zB2C5DE0F: 3~25Fy+**. @`" 5   zBCDE F*ENEE@`"  \ z N[   "z N[   zBCDE F*n(BPgTnn@`"zw  f  (zBCpDEhFr?4CfcCPp(Y**.:(sk6Pg_68@`" [   zBCDEF"d4dd@`"Z!    zBCODE$F. tj!:^OLtt@`"U N   zBC(DE@FJ"BDF2Pk(x"""$@`"= L $  C BCDELF$)+,04k|w@xy( @  E@      "p 8;   B0CDE(F| fYc 0 @   " 8 B  s *޽h ? fp=5-___PPT10 .T 4+D' 6= @B Dd' = @BA?%,( < +O%,( < +D' =%(%(D#' =%(D' =A@BBBB0B%(D' =1:Bvisible*o3>+B#style.visibility<*=%(D' =+4 8?dCB0-#ppt_w/2BCB#ppt_xB*Y3>B ppt_x<*=D' =+4 8?\CB#ppt_yBCB#ppt_yB*Y3>B ppt_y<*=+8+0+0 +70 0 G(     0В P    X*   0p     Z* d  c $ ?  3  0t  0  oKlik om de opmaakprofielen van de modeltekst te bewerken Tweede niveau Derde niveau Vierde niveau Vijfde niveau9  p  6t _P   X*   6 _   Z* H  0޽h ? 3380___PPT10.LP 0\8(  \ \ 0H P    >*  \ 0M     @*  \ 6Q _P   >*  \ 6W _   @* H \ 0޽h ? 3380___PPT10.twC0 ZR (  x  c $ B` P   x  c $XC      C   j:Gemaakt door Praktijk HouvastH  0޽h ? 33___PPT10i.LO+D=' 7 = @B +$ 0 P$(  Pr P S d`P   r P S <   H P 0޽h ? fp=80___PPT10.p a 0 pJ(  x  c $ `P      0"`(   H  0޽h ? 33___PPT10i.Qd&+D=' 7 = @B + 0 ,0(  ,x , c $`P   x , c $4z   H , 0޽h ? 33___PPT10i.Q`'+D=' 7 = @B + 0 40(  4x 4 c $ `P   x 4 c $ &   H 4 0޽h ? 33___PPT10i.Q09W+D=' 7 = @B + 0 D0(  Dx D c $`P   x D c $(   H D 0޽h ? 33___PPT10i.Q+D=' 7 = @B + 0 0L0(  Lx L c $`P   x L c $(   H L 0޽h ? 33___PPT10i.Q0+D=' 7 = @B +} 0  $(  r  S |`P   r  S T   H  0޽h ? fp=___PPT10i.#+D=' 7 = @B +$ 0 p,$(  ,r , S p `P   r , S 4    H , 0޽h ? fp=80___PPT10.M $ 0 0$(  0r 0 S `P   r 0 S    H 0 0޽h ? fp=80___PPT10.M`i 0 @(  X  C       S T  0    H  0޽h ? 3380___PPT10.L˟<0  L(   X  C       S   0   NVb. veters zelf strikkenH  0޽h ? 3380___PPT10.Qg& 0 0(  0X 0 C      0 S   0    H 0 0޽h ? 3380___PPT10.Qpeb' 0 8(  8X 8 C      8 S d$  0    H 8 0޽h ? 3380___PPT10.QпX 0  H(  HX H C      H S ,*  0    H H 0޽h ? 3380___PPT10.Q0! 0 @P(  PX P C      P S  %  0    H P 0޽h ? 3380___PPT10.Q $ 0 0 4(   X   C        S (5  0   6"Zandbak, zand in de zandbak houdenH   0޽h ? 3380___PPT10.#Ѯ,0 T<(  TX T C      T S 4;  0   >* knopjes van de radioH T 0޽h ? 3380___PPT10.pP7 0  XG(  XX X C      X S A  0   IBoos kind, ruzie; jengelen H X 0޽h ? 3380___PPT10.rKr  5i  06ǽI   X 0 @= =ҩ|1Oh+'0( hp    (Regels en grenzenMichiel AlbrachtCrayons Albracht13Microsoft Office PowerPoint@P|@P|&N@RsGg  t`  y--$xx--'f--$n Uv%n--'--$ C<0  1 ;B!C--'--$ 8<C"B#9"1"  --'--$ 1#26 --'--$<97:;=<--'--6$  1!; C"E>;9<A;348410   --'--$ 73  --'--$   --'--"$$($")*'--'--$ [ZXQPOOVYZ[--'p=--$ QYYZZXVNOPQ--'--$OVWYRQO--'--$ZYXYYZZ--'--6$QPONVYZ[ZZZZZYWXYXWVOOPRQ--'--$RZXQR--'--$RQPPPQSR--'--"$STUVUSSSTVVVTSS--'p=--`%.XYZ[\ ^#_&_)_,_1^6\9\;\<\=]>^?_@aAbBbCbDbEaG`H_J^L]N\P\T]X^\_aaebjcndreudxc{b~a_^]\--'--&%G"I#K$M%O%O%P%Q#R"S"S"T"T#U%V'V'V(--'@BComic Sans MS-. 2 ?3 Peutergedrag."System(4-@BComic Sans MS-. 2 @3 Peutergedrag.. 2 ?2 Peutergedrag.-@BComic Sans MS-. 2 S>Een uitdaging?!.. p=2 R=Een uitdaging?!.-@BComic Sans MS-. 32 m:Gemaakt door Praktijk Houvast.. p=32 l9Gemaakt door Praktijk Houvast.-՜.+,0    9Diavoorstellingpriv4/    ArialComic Sans MSKleurpotloden PeutergedragPeuters van 1-2 jaarPeuters van 2 4 jaar&Regels en grenzen nodig voor kinderen$Regels en grenzen nodig voor oudersRegels GrenzenPositief gedrag stimulerenMoeilijke situatiesToegift Gebruikte lettertypenOntwerpsjabloon Diatitels  _AlbrachtAlbracht  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmopqrstuvxyz{|}~Root EntrydO)Current UserSummaryInformation(nXPowerPoint Document(4DocumentSummaryInformation8w